Michael Reiss: “Çiftçilerimize basit, etkili, güvenli ve çevreye dost çözümler sunuyoruz”

Dünya’nın önde gelen lider bitki koruma ürünleri üreticilerinden biri olan Adama Agricultural Solutions’a bağlı olarak ülkemizde 2014 yılında faaliyete başlayan Adama Türkiye, çözümleriyle Türk çiftçisinin ilgi odağı oldu.

17:23, 27 Ocak 2017 tarihinde, Harman Time tarafından eklendi.

Dünya’nın önde gelen lider bitki koruma ürünleri üreticilerinden biri olan Adama Agricultural Solutions’a bağlı olarak ülkemizde 2014 yılında faaliyete başlayan Adama Türkiye, çözümleriyle Türk çiftçisinin ilgi odağı oldu. Çiftçilerle birlikte hareket eden, onlara alternatifler sunarak işlerini kolaylaştıran, üretimin her sürecinde çiftçilerin yanında olan firma, daha 2 yıl içinde sektörde büyük mesafe kat etti. Geniş ürün portföyü, bilgi birikimi, yenilikçi ve tarımı kolaylaştırıcı çözümleriyle Türk tarım sektöründe fark yaratan Adama Türkiye’yi, Ülke Müdürü Sayın Michael Reiss ile konuştuk.

 

Sayın Reiss, Adama dünyada bitki koruma sektörünün önde gelen oyuncularından biri. Çok sayıda ülkede operasyonunuz bulunuyor. Türkiye’de ise yaklaşık 2 yıldır faaliyette bulunmanıza rağmen önemli bir mesafe kat edip çözümlerinizi Türk çiftçisine benimsettiniz. Bunu kısa bir sürede nasıl başardınız?

 

Bilindiği üzere Adama aslında Türkiye’de yeni, ancak dünyanın birçok ülkesinde faaliyet gösteren lider bitki koruma ürünleri üreticilerinden biridir. Yaklaşık olarak 70 yıldır bu sektörde olan, kökleri Makhteshim Agan’a dayanan ve 4 yıl önce Adama çatısı altında birleşen çok uluslu bir firmayız. Bugün itibari ile 120 ülkede faaliyet gösteriyoruz ve tüm dünyada 4 bin 500 çalışanımız var. Adama'nın üretim, sentezleme ve formülasyon tesisleri başta İsrail ve Çin olmak üzere, Brezilya, Kolombiya, ABD, İspanya, İtalya, Polonya ve Hindistan gibi dünyanın birçok ülkesinde yer almaktadır. Adama Türkiye, Adama tarafından kurulan en son ve en yeni firmadır. Adama dünyada bitki koruma ürünleri sektöründe 7'nci sırada yer alan, dünyanın lider off-patent bitki koruma ürünleri üreticisidir.

Türkiye’de kısa sürede yakaladığımız başarımızda tabii ki Adama olmanın katkısı çok büyüktür. Bizler, çiftçilerimizin işlerini kolaylaştırmak, onlara basit ve anlaşılır çözümler sunmak, işlerimizi onlarla birlikte büyütmek amacı ile yola çıktık. Bunun için önce onların beklentilerini anlamak, yaptıkları işin bir parçası olmak için çalıştık ve çalışmaya devam ediyoruz. Evet, Adama global bir firmadır ama bizler bulunduğumuz ülkelerde lokal ekiplerimizle çalışıyoruz. Türkiye’de yapılandırmamızı yaparken, seçimlerimizi bölgeleri bilen ekip arkadaşlarından yana kullandık. Gerçekten yaptıkları işe ve bölgelerine hakim, başarılı bir ekibimiz var. İki sene sonunda sektörde Adama markasını tanıtmakta ekibimizin katıkısı çok büyüktür.  Bizler ürünlerimizin tanıtımına çok önem veriyoruz. 2016 yılında her bölgede olmak üzere 40’un üzerinde toplantı gerçekleştirdik. Birçok tarla günü organizasyonu yaptık. Buralarda çiftçilerimizle ve bayilerimizle görüşme imkanlarımız oldu, onları dinledik, çözümlerimizi anlattık. Her sektörde olduğu gibi bizim sektörümüzde de sahada olmak başarılı olmanın en önemli anahtarıdır.

 

Ürünlerinizin kalitesi tartışılmaz. Ürün portföyünüzden bahseder misiniz? Bu kapsamda yeni ruhsatlandıracağınız ürünleriniz var ise onları da anlatır mısınız?

 

Adama olarak, markalı ürünler üreten, mevcut aktif maddelerin farklı formülasyonları ve karışımları konusunda uzmanlaşmış bir firmayız. Adama’yı klasik jenerik ürün üreticisi olarak görmemek gerekir. Tarafımızca geliştirilen özel karışımları, benzersiz off-patent formülasyonları ve yeni ürünleri pazara sunan bir firmayız. Varolan bir aktif maddeyi alıyoruz ve onunla yeni bir karışım/formülasyon üretiyoruz. Geniş bir ürün portföyüne sahibiz ancak, portföyümüzde çok fazla ürün barındırma taraftarı değiliz. Amacımız güçlü olduğumuz ürün gruplarına odaklanmak. Özellikle bizim için stratejik olan ürünlere önem vereceğiz ve portfoyümüzde optimizasyona gitmek istiyoruz. Adama olarak her ürünle rekabet edemeyiz, çünkü biliyoruz ki günün sonunda fiyat önümüzde engel olmaktadır. Şeker pancarında çok güçlü çözümlerimiz var, hububatta etkili ürünler sunuyoruz, meyve ve sebzede çiftçilerimizin işlerini kolaylaştıracak ürünlerimiz ile tüm çiftçilerimize hitap edebiliyoruz. Çiftçilerimize basit, etkili, güvenli ve çevreye dost çözümler sunan farklı aktif maddelerden kullanıma hazır karışımlar üretiyoruz. Yakın zamanda yeni bir bitki gelişim düzenleyici ürünümüzün ruhsatını aldık, önümüzdeki yıl bu ürünün lansmanını yapacağız. Yine bir tohum ilacı üzerinde ruhsatlandırma çalışmalarımız devam ediyor. 2017 yılında da çiftçilerimiz için gerçekten tamamlayıcı ve çözüm odaklı yeni ürünlerimiz olacak. Aynı zamanda mevcut ürünlerimizde de etiket genişletmesi çalışmalarımız da var.

 

Bildiğimiz kadarıyla çiftçilere sadece ürün satmakla yetinmiyor, onların işlerini büyütmelerini, daha fazla verim elde etmelerini sağlamak için sahada görüşüyorsunuz. Kaç teknik elemanla hizmet veriyorsunuz?

 

Türkiye’de hızla büyüyen, başarılı bir ekibimiz var ve sektörde kısa bir sürede iyi bir pazar payına ulaştık. 13 kişilik satış ekibimiz ile Türkiye’nin her bölgesinde aktif olarak bulunmaktayız. Satış ekibimiz kendi alanlarında uzman ve deneyimli Ziraat Mühendislerinden oluşuyor. Yalnızca bayilerle değil, çiftçilerle de görüşerek, birebir ürünlerimizin uygulamalarına destek veriyorlar. Sezon içerisinde yine bölgelerde Satış Müdürlerimize destek veren, özellikle çiftçiye yönelik hizmet veren ziraat mühendisi teknik çalışanlarımız oluyor. Tüm denemeleri, teknik saha çalışmalarını yürüten bir de Teknik Müdürümüz var.

 

Türkiye, tarımsal potansiyeli yüksek bir ülke. Fakat bu potansiyelini ikiye katlama fırsatının bulunduğu söyleniliyor. Siz bu konuda neler söylersiniz? Türkiye tarımsal potansiyelini nasıl artırabilir?

 

Türkiye, tarımda dünyada lider konumdaki ülkelerden biri. Dolayısıyla bizim için stratejik önem taşımaktadır. Türkiye’de tarımın göründüğünden daha ileri ve teknolojik olduğunu düşünüyorum ve de tarımsal potansiyelin ikiye katlama fırsatı olduğuna inanıyorum. Türkiye’de tarımın gelişimi gerçekten etkileyici ve de devletin bu konuda desteklerinin de çok fazla olduğunu görüyoruz. Şunu her zaman bilmeliyiz ki; Türkiye tarımı çok büyük doğal afetlerle karşı karşıya gelmiyor, gerçekten çok iyi bir iklime sahip. Dünya’nın birçok ülkesinde görülen su problemiyle, Türkiye’de belli bölgeler dışında çok karşılaşılmamaktadır. Avrupa, şu anda tarım anlamında belki de yapabileceğinin en iyisini yapıyor. Türkiye için ise hala tarımda ileriye gidilebilecek çok fazla yer var. Ancak, önünde Türkiye’ye tarımsal anlamda rakip olacabilecek ülkeler olduğu da göz önünde bulundurulmalıdır. Tarım, Türkiye’de iyi bir potansiyele sahip, fakat benim gözlemlendiğim kırsal kesimden göç çok fazla olmakta ve bu ileride tarım sektörü için ciddi bir risk oluşturabilir. Bir de arazilerin sürekli bölünerek küçülmesi tarımın büyümesinin önünde bir engel oluşturuyor. Tarımda ileri olan ülkelere baktığımızda tarım arazilerinin çok daha büyük olduğunu görüyoruz. Tarım, Türkiye ve dünya için çok önemli bir sektör. Bu sektörde çalışanlar gerçekten önemli ve zor bir işi başarıyorlar. Bunun bilincinde olmanın ve tabii ki de eğitimin tarımsal potansiyelin arttırılmasında kilit noktalar olduğunu düşünüyorum. 

 

Son olarak, Adama Türkiye’nin hedeflerinden bahseder misiniz?   

 

Adama olarak dünyada faaliyet gösterdiğimiz ülkelerde öncelikli hedefimiz her zaman ilk 10 firma içerisinde yer alabilmektir. Türkiye için de hedefimiz altıncı ya da yedinci sıralarda yer alabilmek. Bunun bizim için gerçekleştirilmesi muhtemel bir hedef olduğunu düşünüyorum. Belki de 6-7 sene önce burada olmalıydık. Ancak kendimizi geç kalmış olarak görmüyoruz. Türkiye’de yüzde altı-yedi pazar payı yakalamayı hedefliyoruz.  Bu kolay bir hedef değil, ancak gerçekçi bir hedeftir.  İki yılda Adama olarak ekibimizin başarısı ile ürünlerimiz ve markamız çiftçilerimiz ve bayilerimiz tarafından çok iyi kabul gördü ve hızlı bir şekilde sektörde yerimizi aldık. Yapacak daha çok işimiz olduğunu biliyoruz ve çok çalışmamız gerekiyor.

Bizim amacımız çiftçilerin yaptıkları işi kolaylaştırmak ve onlarla birlikte büyümek. O nedenle tüm dünyada sloganımız “Simply. Grow. Together”dır, Birlikte Kolayca Büyüyelim. 

Yorum Yap
NE DEDİLER
Henüz yorum yapılmamıştır!